1. Cu privire la aprobarea planului de activitate a Comisiei raionale sănătate publică pentru a 2013.
2. Cu privire la situaţia
epidemiologică prin gripă, infecţii acute ale căilor respiratorii superioare în raionul Dubăsari
şi măsurile de prevenire acestora în sezonul rece 2013.
Şedinţa a fost prezidată de preşedintele
comisiei dna. Maria Jimbei. Care în descursul sau a cerut o atitudine şi
implicare mai activă a tuturor membrilor comisiei în abordarea şi soluţionarea
problemelor ce ţin de sănătatea publică a populaţiei.
În rezultatul dezbaterilor şi discuţiilor
planul de activitate a comisiei a fost aprobat cu includerea modificărilor
propuse.
Cu privire la situaţia
epidemiologică la gripă, infecţiile acute ale căilor
respiratorii superioare (IACRS), infecţiile acute respiratorii severe (SARI) informaţia
a fost prezentată de vicedirector CMF Dubăsari M.Cara
În raionul Dubăsari cazuri de gripă
sezonieră şi gripă pandemică nu au fost înregistrate, dar pericolul apariţiei
acestor maladii persistă.
Pe parcursul lunei ianuarie se manifestă tendinţă de creştere a numărului de cazuri de
boli respiratorii acute, care au fost înregistrate în număr de 222 ,inclusiv
copii 160.
În perioada 04.02-11.02.2013 sau
înregistrat 129 cazuri, inclusiv : Coşniţa-49 cazuri, Molovata-10 cazuri,
Ustea-7 cazuri, Holercani-25 cazuri, Pîrîta-15 cazuri, Doroţcaia-6 şi
Cocieri-17 cazuri. Mai afectaţi sunt copii de vărsta 0-14 ani, alcătuind 55,8%
din toate cazurile. Majoritatea din ei frecventează colectivele de copii. A
fost adoptată următoarea decizie.
1. Se ia act de informaţia prezentată de
dna M.Cara, vicedirector CMF Dubăsari;
2. Director CMF Dubăsari dl.V.Gulica,medicii de familie ,CSP Criuleni (dl N.Chirilov):
2.1
vor
asigura funcţionarea IMSP în perioada rece a a.2012-2013,cu un regim intensiv de activitate, in caz de
sporire a morbiditatii prin infectiile nominalizate;
2.2
vor
coordona în toate instituţiile medicale lucrul de diagnosticare a bolnavilor în
problemele date cu raportare săptăminală;
2.3
vor
asigura un regim sanitaro-igienic strict în toate instituţiile medicale cu
crearea rezervei necesare de dezinfectante şi medicamente;
2.4
vor
organiza, în caz de necesitate, supravegherea si îngrijirea bolnavilor la
domiciliu sau la locul de izolare desemnat;
2.5
vor
asigura spitalizarea si tratamentul in cadrul IMSP SR Criuleni a bolnavilor cu gripa, IACRS si SARI cu
evolutie severa;
2.6
vor
intensifica activităţile de familiarizare a populaţiei în profilaxiea gripei şi altor infecţii
respiratorii.
3.CMF Dubăsari
(V.Gulica). CSP Criuleni (dl.N.Chirilov,) DGÎTS(dna L.Brăducean)
3.1
vor
crea în instituţiile preşcolare şi preuniversitare condiţiile respective privind supravegherea
normelor sanitaro-igienice şi antiepidemice;
3.2
vor
lua măsurile necesare de a nu admite în instituţiile şcolare şi preşcolare a copiilor sau presonalului cu semne de
boală cu febră, gripă sau infecţii virale acute întreprinzînd măsurile de izolare a lor de către lucrătorii medicali din
aceste instituţii;
3.3
vor crea în instituţii un regim optim de temperatură, condiţii de
supraveghere a igienei personale, procurare a dezinfectantelor şi efectuării
dezinfecţiei periodice în încăperi
3.4
în
cazul majorării numărului de persone bolnave prin aceste maladii vor limita organizarea
acţiunelor în masă, interzicerea lecţiilor în sălile sportive, lecţilor prin sistemul de cabinete.
3.5
vor
asigura aerisirea încăperilor şi efectuarea dezinfecţiei umede cu folosirea
substanţelor dezinfectante;
4. Medicul şef al CSP, (dl.N.Chirilov):
4.1
va
intensifica controlul de supraveghere de către instituţiile indicate mai sus a
normelor sanitaro-igienice şi antiepidemice de prevenire şi localizare a
infecţiilor respiratorii acute şi gripei.
5. APL niv.I
5.1
vor
acorda ajutorul necesar instituţiilor pentru copii, medicale, cultură în
problemele profilaxiei gripei sezoniere.
5.2
vor
atenţiona conducătoriii de întreprinderi, organizaţiilor de transport şi comerţ la respectarea regulilor sanitaro-igienice de prevenire şi localizare a infecţiilor
respiratorii acute şi gripei
6. Decizia se prezentă spre informare și executare tuturor instituțiilor vizate şi
autorităților publice locale.
7. Controlul asupra executării
prezentei decizii se atribuie dnei
M.Jimbei, preşedintele comisiei, vicepreşedintele raionului