 Industria turistică este o ramură a economiei care poate contribui eficient la dezvoltarea unei ţări, inclusiv a Republicii Moldova. Ţara cu o industrie turistică bine dezvoltată are posibilitatea de a se extinde pe plan internaţional de a crea o imagine bună, de a crea noi relaţii cu alte popoare, de a aduce beneficii economice neepuizînd resursele epuizabile în alte sfere economice, şi crescînd nivelul de trai şi de cultură al populaţiei locale. Cu atât mai mult, localităţile rurale merită o atenţie deosebită la acest capitol. Raionul Dubăsari are o moştenire istorică bogată, adunînd pe teritoriul său un număr remarcabil de monumente istorice, arhitecturale şi culturale. Dezavantaje: Promovarea insuficientă a potenţialului turistic al raionului, cauzată de lipsa unui Centru de informare turistică la nivel raional; Lipsa informaţiei, motivaţia insuficientă şi lipsa de încredere a populaţiei (în special în mediul rural) cu privire la valorificarea potenţialului turistic şi la creditele pentru investiţii în turism de care ar putea beneficia; Insuficienţa de valorificare a bazei materiale; Numărul mic a unităţilor de cazare, raportat la numărul de locuitori; Lipsa mijloacelor financiare şi investiţiile mici realizate în turism, lipsa unui mecanism durabil de finanţare pe termen lung; Lipsa unui organism instituţional specializat, cu atribuţii de promovare a turismului raional şi cu rol integrator al tuturor celor interesaţi; Lipsa panourilor de anunţ publicitar în diferite medii de comunicare, mass-media, presa scrisă şi cea on-line; Lipsesc indicatoarele rutiere destinate turiştilor, care indică atît ruta, cît şi atracţiile turistice; Imposibilitatea de închiriere a autovehiculelor; Lipsesc condiţiile elementare pentru primirea turiştilor: chioşcuri cu materiale promoţionale, suvenire şi articole de artizanat. Nu există structuri de alimentaţie publică, grupuri sanitare; Nu există materiale promoţionale şi pliante pentru autoghidaj; Interesul scăzut al autorităţilor raionale pentru promovarea activităţilor turistice; Lipsa unui program local de promovare şi educaţie turistcă; Avantaje: Dezvoltarea raionului Dubăsari, într-un centru de afaceri şi de investiţii, ar oferi premiză la dezvoltarea turismului în raion (atât prin creşterea numărului de vizitatori, cît şi prin creşterea investiţiilor), cu precădere a turismului de afaceri, dar şi a celorlalte forme de turism (turismul cultural şi de agrement, turismul de tranzit, agroturismul, turismul ecologic etc.); Reţeaua de comunicaţii bine dezvoltată; Avantajele climatice oferă posibilităţi de a atrage turişti în toate anotimpurile; Valorificarea superioară a potenţialului turistic al raionului, amenajarea unor zone de agrement, îmbunătăţirea imaginii raionului etc., reprezintă oportunităţi care pot fi exploatate de factorii interesaţi de dezvoltare a turismului local. Constatînd faptu că turismul prezintă acţiunea, dorinţa şi arta de a călători pentru propria plăcere, observăm că totuşi cu trecerea timpului motivaţiile de călătorie s-au diversificat şi ca urmare traficul de călători s-a mărit ceea ce duce la dezvoltarea activităţii, care este destinată turismului.
|