Ieri, 8 decembrie, în incinta Centrului de
odihnă pentru copii şi tineret – Prietenia a avut loc şedinţa ordinară a
Consiliului raional Dubăsari. La şedinţă au participat consilieri raionali, colaboratorii
Aparatului preşedintelui raionului, conducători de secţii, direcţii, specialişti
din cadrul Consiliului raional, conducători de servicii desconcentrate în teritoriu,
primari de localităţi. În cadrul şedinţei a fost prezent şi şeful-adjunct al
Oficiului Teritorial Chişinău al Cancelariei de Stat, dl Petru Profire.
La început de şedinţă, Preşedintele raionului a
menţionat importanţa şi necesitatea parteneriatului dintre autoritatea
executivă a Consiliului raional Dubăsari, consilierii raionali şi autorităţile
publice locale de nivelul I în vederea realizării
programelor de activitate pentru anul 2012.
Cele mai multe discuţii au fost, desigur, în
jurul chestiunii privind aprobarea bugetului pentru anul viitor. A fost
menţionată necesitatea alocării mai multor surse financiare la capitolul investiţii
şi reparaţii, pentru finanţarea măsurilor din domeniul social, cultural,
educaţional, tineret, asistenţă socială, infrastructură. Necătînd la acestea,
Preşedintele raionului Grigore Policinschi, în luarea sa de cuvînt a precizat,
că bugetul raional pentru anul 2012 este un buget social, fiindcă cheltuielile
preconizate în domeniul problemelor
sociale constituie peste 70 % din bugetul raional pentru anul viitor.
Majoritatea întrebărilor propuse pentru ordinea
de zi au fost susţinute şi aprobate de către majoritatea consilierilor
raionali. Totodată, preşedinţii comisiilor de specialitate, consilieri
raionali, au specificat necesitatea efectuării unei transparenţe mai active al activităţilor
planificate şi realizate de către conducătorii şi colaboratorii
Aparatului preşedintelui, secţiilor, direcţiilor.
Spre final, participanţii la şedinţa ordinară,
consilierii raionali, reprezentanţii secţiilor, direcţiilor, serviciilor
Consiliului raional au menţionat buna organizare a şedinţei respective,
inclusiv pregătirea calitativă a întrebărilor şi proiectelor de decizie incluse
în ordinea de zi, datorită cărui fapt, şedinţa a fost finisată în mai puţin de
2 ore şi jumătate.
„Aceasta este un exemplu de organizare eficientă
a activităţii Aparatului preşedintelui şi subdiviziunilor din cadrul
autorităţii executive al Consiliului raional Dubăsari, inclusiv atitudine şi
responsabilitate din partea consilierilor raionali prezenţi la şedinţă” a specificat
Preşedintele raionului Dubăsari, Gr. Policinshi.
Ec. Racoveţ sp. pr. în probleme relaţii cu publicul
|