La data de 22martie 2013 în incinta Consiliului raional la ora 13-00 a avut loc Şedinţa extraordinară a Comisiei raionale pentru situaţii excepţionale în legătură cu avertizarea Serviciului Hidrometeorologic de stat şi Dispoziţia 48 d a Vicepreşedintelui Comisie Republicane pentru Situaţii
Excepţionale a MAI RM dl Mihai HARABAGIU, pentru prevenirea situaţiilor
de risc în legătură cu posibile condiţii meteorologice complicate manifestate
prin răcirea bruscă a vremii, ninsorilor şi vântului puternic.În conformitate cu Dispoziţia Preşedintelui raionului nr. 44-n din 22 martie 2013 a fost convocată Şedinţa CSE raională cu şefii de secţie-direcţii din cadrul Consiliului raional, conducătorii serviciilor raionale, primarii localităţilor cu privire la avertizările meteo posibile pe teritoriul raionului Dubăsari.S-a examinat informaţia prezentată de către şefii secţiilor şi direcţillor din cadrul Consiliului raional, conducătorii serviciilor raionale, primarii localităţilor unde CSE raională a întrerins măsurile necesare pentru neadmiterea unor situaţii de risc în teritoriul raionului. Comisia
raională pentru situaţii
excepţionale A DECIS : 1. Se ia act de informaţia
prezentată 2. Se recomandă Autorităţilor publice locale de nivelul I:
2.1 Convocarea de urgenţă a Comisiei
locale pentru situaţii excepţionale, în legătură cu Dispoziţia 48 d a Vicepreşedintelui Comisie
Republicane pentru Situaţii Excepţionale a MAI RM Mihai HARABAGIU, dispoziţia nr.44-n a
Preşedintelui Comisiei raionale pentru Situaţii Excepţionale şi
întreprinderea măsurilor pentru prevenirea situaţiilor de risc în legătură cu
posibile condiţii meteorologice complicate manifestate prin răcirea
bruscă a vremii, ninsorilor şi vântului puternic’’. 2.2 Pregătirea rezervelor de
substanţe lubrifiante, generatoare electrice portative, motopompe în caz
de necesitate. 2.3 Informarea populaţie, agenţilor
economici, conducătorilor instituţiilor, conducătorilor serviciilor din teritoriu, privind pericolul
temperaturilor scăzute, condiţiilor
meteorologice complicate, manifestate prin răcirea bruscă a vremii, ninsori
şi vînt puternic. 2.4 Întreprinderea măsurilor ce se
impun pentru asigurarea activităţii
viabile fără întreruperi a instituţiilor din subordine şi din teritoriu
fiind emise dispoziţii, ordine, indicaţii ce se impun conform
competenţelor legale. 2.5 Informarea serviciile operative
de implicare la numerele de telefon, SSE Dubăsari (0248-52-5-03), Comisariatul de poliţie
Dubăsari la tel.55-2-34 şi serviciul de urgenţă la tel.44-903. 3. Administratorul Centrul de odihnă pentru copii şi tineret
,,Prietenia’’(dna N. Torpan)
va pregăti locuri pentru adăpost temporar al
persoanelor aflate în situaţii de risc critic. 4. Specialistul principal în problemele protecţiei civile şi serviciul
de alternativă (dl V. Ţanga), va asigura serviciile APL de ambele niveluri cu
informaţia şi telefoanele persoanelor responsabile din cadrul serviciilor energiei electrice, gazelor
naturale, pompierilor. 5. Conducătorul întreprinderii Drumuri-Dubăsari (dl V. Tristian) şefa
Secţiei Construcţiilor şi gospodăriei comunale (dna E Nicolaev),vor
monitoriza situaţia privind starea drumurilor centrale şi locale,
pregătirea stocurilor cu material
antiderapant, pregătirea unităţilor de transport pentru implicare în caz
necesitate la deblocarea drumurilor în urma
ninsorilor abundente, întroienirilor, blocarea cu nămol şi altele. 6. Comisariatul de poliţie (dl I. Pricop) va monitoriza situaţia
privind traficul rutier şi transportarea pasagerelor. 7. DGÎTS (dna L. Braducean), de comun cu conducătorii instituţiilor din
teritoriu, vor analiza şi vor pregăti propuneri privind regimul
optim de activitate al instituţiilor preşcolare, şi celor preuniversitare
pentru asigurarea securităţii
sănătăţii copiilor, obligând toţi conducătorii
de instituţiile de învăţământ să fie la legătura telefonică permanentă
şi să informeze imediat Comisiile CSE locale şi raionale, despre situaţiile apărute. 8. Responsabil de executarea şi realizarea măsurilor întreprinse se desemnează conducerea APL, conducerea instituţiilor, şefii serviciilor din cadrul Comisiei raionale. Preşedintele raionului, Preşedintele CSE raional Gr.Policinschi
Veaceslav Ţanga, specialist
principal in SASP
|