|
Principala » 2012 » Mai » 5 » Comunicare prin excursie.
16:12 Comunicare prin excursie. |
Excursia este experienţa fundamentală de
cunoaştere. Misiunea
profesorului e de-a mînui cu dibăcie arme spirituale, alimentînd gîndirea prin
comunicare şi observaţie, prin exursii
ce îmbogăţesc cunoştinţele reale legate de Natură care împreună sporesc satisfacţia
sufletească. La 27 aprilie 2012 în incinta gimnaziului Roghi a avut loc
seminarul teoretico-practic al profesorilor de geografie,seminarul dat a avut
scop efectuarea excursiei la rezervaţia naturală „Iagorlîc” din
r.Dubăsari,s.Goian, organizat de către profesoara de geografie Supţarel Olga
din gimnaziul Roghi,dirijat de către Rozneriţa Nicolae, şef Centru Metodic
DGÎTS.
Ambianţa caldă şi plăcută, atitudinea grijulie
a Dnei directoare de gimnaziu Roghi, Ghidirimschi
Nadejda, a colectivului de profesori şi elevilor prezentatori ne-a creat
dispoziţie plăcută pentru desfăşurarea seminarului şi colaborare colegială.
Invitaţii au avut posibilitatea să meargă
într-o excursie visată de mulţi ani, dar care s-a transformat într-o lecţie
realizată foarte bine pregătită şi reuşită.
 O lecţie-excursie constituie un bun prilej
pentru a consolida colectivul de elevi şi profesori, este o ocazie în care
timizii cîştigă încredere în sine, cei dornici de afirmare au nenumărate
posibilităţi de evidenţiere a calităţilor personale mai puţin remarcabile la
şcoală.Toţi participanţii la exursie au avut de completat o fişă (anul
creării,suprafaţa,sectoarele vizitate, obiectivul creării, specii de plante şi
animale întîlnite şi incluse în „Cartea
Roşie” , tipul solului,valorificarea şi protecţia lui, colecţii
strînse,imagini) ce ţine de rezervaţia naturală „Iagorlîc”- ecosistem cu
valoare de unicat în R.Moldova.
Evaluarea excursiei a avut loc la
întoarcere în gimnaziu, etapă care vizează prelucrarea informaţiei şi a
diferitor materiale colectate, după care se procedează la elaborarea de
referate, comunicări ale elevilor ce vor fi prezentate şi folosite în
explicarea unor unităţi de învăţare în cadrul lecţiilor de geografie.
Lecţia - excursie organizată la rezervaţia
ştiinţifică „Iagorlîc” a devenit într-adevăr un complex de situaţii de învăţare
în care elevii dar şi profesorii, exersează atitudini, recepţionează informaţii
şi trăiesc stări de mare emoţie pentru buna proiectare a acesteia, deoarece s-a
ţinut cont de obiectivele educative clar formulate şi o monitorizare a
activităţilor şi cu feed-back adecvat.
O excursie reuşită ce a marcat în memoria
profesorilor de geografie şi a elevilor
momente emoţionante, au observat locuri de neuitat, au dobîndit cunoştinţe
interesante, utile şi au realizat ceva în plus pentru autodesăvîrşire.
Pe altarul acestei excursii, profesoara de
geografie Supţarel Olga, a jertfit
pasiune, timp, energie, dar micul său sacrificiu face ca roadele pe care le
culeg elevii pe parcursul a unei lecţii - excursie să fie mai bogate decît cele
adunate în timpul unor nenumărate lecţii.
Activităţile practice la geografie, inclusiv cele de pe teren, au obeictivul de a-i apropia
pe elevi de natură, determinîndu-i să-i cunoască mai profund fenomenele, să-i
ocrotească bogăţiile. Excursiile
în natură întregesc efectul instructiv al activităţii didactice, prezentîndu-se
drept leant între teorie şi practică. Ex.Rozneriţa N., Şef
Centru Metodic
|
Vizualizari: 600 |
Adaugat de: Ezop
| Raging: 5.0/1 |
|
|