Principala » 2015 » Noiembrie » 25 » Educaţia centrată pe elev - o prerogativă a sistemului educaţional
13:23
Educaţia centrată pe elev - o prerogativă a sistemului educaţional

Noi deja am intrat activ în mileniul trei, mileniul intelegenţei holistice şi al integralizării, în care facem alegeri şi trăim consecinţele acestor alegeri. Schimbările cotidiene devin o realitate aproape inevitabilă, iar lucrul cel mai permanent în viaţa umană este continuitatea aproape neîntreruptă a schimbării.

Despre schimbarea ce are loc în sistemul educaţional, despre modul de a elabora proiectele de lungă durată, proiectarea de scurtă durată, metode/ tehnici şi modul de a vedea „cu alţi ochi” elevul s-a discutat în cadrul seminarului metodic cu profesorii de educaţie civică „Educaţia centrată pe elev în cadrul orelor de educaţie civică” marţi, 24 noiembrie 2015.

Profesorii au conştientizat că învăţarea centrată pe elev descrie modalităţi de a gîndi despre învăţare şi predare ce pun accentul pe responsabilitatea elevului pentru activităţi de genul plănuirii învăţării, interacţiunii cu profesorii şi alţi elevi, cercetării şi evaluării învăţării, iar profesorul devine ghid, îndrumătorul care acompaniază, mentor, sfătuitor.

Participanţii la seminar au lucrat în grupuri, au avut posibilitatea să fie în rol de poeţi, actori, muzicieni şi matematicieni. Toate activităţile din cadrul seminarului au facilitat înţelegerea, la nivel de practică, rolul elevului şi al profesorului în procesul de instruire. Profesorii au mai răspuns la întrebările unui test creat de Ted Pollock pentru măsurarea autorealizării, ca element al satisfacţiei muncii.

În concluzie pot spune că aplicarea optimă a educaţiei centrate pe elev depinde de profesionalizarea cadrelor didactice, de nivelul conpetenţelor implicate, de nivelul metacogniţiei şi creativităţii acestora, pentru asumarea noilor roluri.

Isaicul Svetlana, sp.-coordonator, metodist DÎTS

Vizualizari: 257 | Adaugat de: Directia_Invatamint | Raging: 0.0/0
Total comentarii : 0
avatar