Principala » 2015 » Decembrie » 2 » În atenţia solicitanţilor/titularilor patentei de întreprinzător!
09:20
În atenţia solicitanţilor/titularilor patentei de întreprinzător!

Ca urmare a multiplelor interpelări privind eliberarea/prelungirea patentei de întreprinzător, IFS pe raionul Dubăsari vine cu unele precizări şi explicaţii şi comunică următoarele.
Conform Legii nr. 93-XIV din 15.07.1998 ”Cu privire la patenta de întreprinzător”, patenta se eliberează pentru unul din genurile de activitate, a căror listă se anexează la prezenta lege, de către inspectoratul fiscal, pe raza căruia solicitantul îşi are domiciliul sau preconizează să îşi desfăşoare activitatea, oricărui cetăţean al Republicii Moldova cu capacitate de exerciţiu (care a împlinit vârsta de 18 ani), orice cetăţean străin sau apatrid, care locuieşte permanent în Republica Moldova şi are dreptul sa desfăşoare activitate de întreprinzător.
La cererea de eliberare şi/sau prelungire a patentei, urmează, obligatoriu a fi anexate următoarele:
-    documentul ce confirmă achitarea taxei pentru patentă, în cuantum corespunzător termenului pentru care se solicită patenta;
-    documentele confirmative privind achitarea contribuţiei de asigurare socială de stat pentru întreaga perioadă solicitată de desfăşurare a activităţii (documentul confirmativ fiind «Fişa de evidentă a contribuţiei transferate la bugetul asigurărilor sociale de stat) sau actele care confirmă scutirea de plata contribuţiei (în cazul pensionarilor şi invalizilor de toate grupele - se va prezenta copia legitimaţiei de pensionar sau de invaliditate). Pentru persoanele angajate – certificatul ce confirmă faptul asigurării acestora la sistemul public de asigurări sociale, eliberat de angajator;
-    documentele ce confirmă statutul de persoană asigurată în sistemul asigurării obligatorii de asistenţă medicală sau actele care confirmă scutirea de plata contribuţiei (în cazul pensionarilor şi invalizilor de toate grupele - se va solicita copia legitimaţiei de pensionar sau de invaliditate). Pentru persoanele angajate – certificatul ce confirmă faptul asigurării acestora la sistemul asigurării obligatorii de asistenţă medicală, eliberat de angajator;
-    pentru genurile de activitate:
    Masaj, servicii de îngrijire a bolnavilor şi alte servicii medicale, acordate de către personalul medical inferior;
    Servicii veterinare, zootehnice;
    Predarea limbilor străine (instruire individuală sau în grupe cu un număr de până la 20 persoane);
    Predarea şi meditarea diferitelor discipline, cu excepţia muzicii, coregrafiei şi artelor plastice (instruire individuală sau în grupe cu un număr de până la 20 persoane);
    Predarea muzicii, coregrafiei şi artelor plastice (instruire individuală sau în grupe cu un număr de până la 20 persoane);
    Organizarea de diferite secţii pe interese, inclusiv de cultură fizică, pentru copii de până la 16 ani (în grupe de până la 20 persoane);
    Organizarea de diferite secţii pe interese, inclusiv de cultură fizică, pentru adulţi (în grupe de până la 20 persoane)
se va anexa copia de pe diplomă sau de pe alt act privind studiile ce confirmă nivelul de calificare necesar;
-    pentru genurile de activitate:
    Comerţul cu amănuntul la tarabe, tejghele, tonete, în chioşcuri (gherete), pavilioane şi din autovehicule în pieţe şi/sau în locuri autorizate de autoritatea administraţiei publice locale
    Comerţul cu produse alimentare şi mărfuri uşor alterabile autohtone, cu condiţia respectării cerinţelor sanitar-epidemiologice privind depozitarea, păstrarea şi comercializarea lor
    Servicii de frizerie şi servicii cosmetice
    Croitul, cusutul, tricotarea şi reparaţia îmbrăcămintei şi acoperămintele pentru cap şi comercializarea
    Confecţionarea şi reparaţia încălţămintei şi comercializarea
    Servicii de spălătorie
    Organizarea de diferite secţii pe interese, inclusiv de cultură fizică, pentru copii de până la 16 ani (în grupe de până la 20 persoane)
    Organizarea de diferite secţii pe interese, inclusiv de cultură fizică, pentru adulţi (în grupe de până la 20 persoane)
    Servicii de păstrare a bagajelor
    Servicii de întreţinere şi amenajare a locuinţelor şi a sectoarelor aferente
    Vulcanizarea camerelor şi anvelopelor în ateliere
    Reparaţia tehnicii de uz casnic, instrumentelor şi mecanismelor, ceasurilor
    Reparaţia cuptoarelor cu microunde şi a altor aparate electrice de încălzit de uz casnic
    Reparaţia aparatelor tele, audio, video de uz casnic
    Reparaţia aparatelor fotografice, camerelor de filmat şi a altor aparate sau instrumente optice
    Fotografierea, confecţionarea şi vânzarea fotografiilor, executate în mod individual, servicii video
    Confecţionarea articolelor meşteşugăreşti de artă populară (artizanat) şi vânzarea lor, cu excepţia vânzării la expoziţii şi licitaţii
    Executarea şi comercializarea obiectelor de lemn, metal, ghips, argilă, ciment
    inclusiv servicii de dulgherie
    Confecţionarea şi darea în chirie a recuzitelor pentru diferite ceremonii şi comercializarea lor
    Tăbăcirea şi prelucrarea pieilor, confecţionare articolelor din blană şi din piele şi comercializarea lor
    Colectarea şi comercializarea ambalajelor din sticlă
se va anexa copia autorizaţia de funcţionare, eliberată de către primăria, în raza căreia solicitantul intenţionează să-şi desfăşoare activitatea;
Este de menţionat faptul că, pentru desfăşurarea comerţului cu amănuntul suprafaţa unităţilor de comerţ prin intermediul cărora se va desfăşura genul dat de activitate variază în funcţie de tipul acesteia: taraba - până la 2 m2; chioşc - până la 12 m2; tonetă - până la 30 m2 şi pavilion - până la 30 m2.
Respectiv, patenta de întreprinzător, eliberată pentru desfăşurarea genurilor de activitate, poate fi folosită numai pentru un singur loc - în funcţie de tipul unităţii comerciale/unităţii de prestări servicii, indicate în autorizaţie. În cazul în care solicitantul patentei doreşte să desfăşoare activitatea în baza patentei prin intermediul mai multor unităţi comerciale/unităţi de prestări servicii, pentru fiecare dintre acestea se va elibera câte o patentă pentru fiecare unitate în parte, cu achitarea taxei pentru patentă la contul bugetului local pe teritoriul căruia se va desfăşura activitatea în baza acesteia. Taxa pentru patentă urmează a fi achitată până la data depunerii cererii de eliberare sau de prelungire a patentei, în cuantum corespunzător perioadei preconizate a fi desfăşurată activitatea în baza acesteia, însă nu mai puţin de o lună.
Patenta se eliberează/prelungeşte în decurs de 3 zile de la data depunerii cererii, documentelor perfectate în modul respectiv şi după achitarea taxei corespunzătoare pentru patentă.
Desfăşurarea activităţii de întreprinzător în baza patentei nu impune înregistrarea de stat a titularului acesteia şi primirea licenţei, cu condiţia ca veniturile din vânzări să nu depăşească 300000 de lei într-o perioadă de 12 luni consecutive. Asupra titularului patentei nu se extind cerinţele privind prezentarea dărilor de seamă financiare şi statistice, ţinerea evidenţei contabile şi financiare, efectuarea operaţiilor de casă şi decontărilor, precum şi prevederile art.90 din Codul fiscal.
Mizăm pe conştiinţa Dumneavoastră de cetăţean onest în scopul stabilirii unei relaţii durabile şi eficiente de parteneriat cu Serviciul Fiscal de Stat, bazată pe respect, corectitudine şi transparenţă.
Pentru mai multe detalii apelaţi 0 248 52792.                                                    
                                                                                                                                                                               IFS Dubăsari

Vizualizari: 265 | Adaugat de: Serv_relatii_cu_publicul | Raging: 0.0/0
Total comentarii : 0
avatar