Programul Novateca ţinteşte să ofere suport unui sistem naţional de acces la internet prin intermediul bibliotecilor. Novateca a lansat programul său naţional care va dura 5 ani şi planifică să susţină bibliotecile din întreaga ţară și să deservească comunităţile sale în calitate de centre informaţionale. Activităţile principale ale Novateca vor fi orientate spre echipare bibliotecilor publice cu tehnologii pentru accesul public la informaţie, procurarea şi distribuirea echipamentului IT în toată ţara şi instruirea bibliotecarilor pentru a impulsiona aplicarea tehnologiilor în sporirea valoarii bibliotecilor în comunităţile pe care le deservesc. La 1 aprilie curent, Novateca a organizat Şedinţe Regionale De Orientare cu participarea primarilor, specialiştilor din cadrul secţiilor şi direcţiilor cultură, directorii bibliotecilor publice raionale şi orăşeneşti, bibliotecari. În cadrul acestor şedinţe au fost prezentate avantajele şi beneficiile pe care le oferă biblioteca pentru dezvoltarea comunităţii, la fel şi detaliile despre procesul de selecţie. Dacă vom fi selectaţi, participarea în Novateca ne va oferi oportunitatea de a avea o bibliotecă bine echipată, de a dezvolta capacitatea bibliotecarului în dezvoltarea de servicii noi, ce corespund cu necesităţile cititorilor, de a dezvolta abiltăţile noastre de lider şi de a aplica la diferite programe de subgranturi şi vizite de studiu. Programul Novateca va sprijini iniţiativele în patru domenii cheie:
• Echiparea bibliotecilor;
• Instruirea bibliotecarilor;
• Dezvoltarea capacităților bibliotecarilor;
• Promovarea sprijinului din partea autorităţilor;
• Dezvoltarea parteneriatului cu societatea civilă şi sectorul privat.
După aplicarea Online care va fi efectuată de către Direcţia cultură şi turism, va urma procesul de selecţie. Bibliotecile care vor fi selectate vor beneficia de suportul ca re va include donarea şi instalarea a unui set standard de echipament de calcul (8-10 staţii de lucru cu soft instalat şi camere web,două laptopuri, un proiector multimedia, imprimantă multifuncţională (printer/scanner/copiator), un ecran pentru proiector; echipament de reţea, boxe audio) pentru bibliotecile coordonatoare. La rîndul lor bibliotecile din reţea vor vor primi: 2-5 staţii de lucru cu soft instalat şi camere web, imprimantă multifuncţională (printer/scanner/copiator), echipament de reţea, boxe audio.
Direcţia cultură şi turism intervine cu rugămintea de a avea o conlucrare bazată pe înţelegere şi reciprocitate, cu autorităţile publice locale şi centrale în vederea susţinerii bibliotecilor în calitate de centre de dezvoltare comunitare, în scopul oferirii noilor servicii de bibliotecă. Natalia Ciudin
Direcţia cultură şi turism
|