|
Principala » 2014 » Februarie » 7 » O CĂLĂTORIE ÎN TRECUT
17:44 O CĂLĂTORIE ÎN TRECUT |
Trecutul
este uşa viitorului. (B. P. Haşdeu)
Din timpuri străvechi pe pămîntul nostru au trăit oameni. Ei creşteau
pîine, sădeau livezi, educau copii, învăţîndu-i cum să muncească pentru a-şi
cîştiga pîinea cea de toate zilele, ei îşi doreau sincer ca pământul natal să
înflorească şi să prospere. Experienţa milenară, primită drept moştenire de la
generaţiile anterioare, demonstra că acel vis sacru se va împlini dacă fiecare
zi se va întipări în memorie şi va deveni o comoară pentru urmaşi. Aşadar, ei
le lăsau copiilor drept moştenire înţelepciunea poporului: „Viitorul este
imposibil fără să-ţi cunoşti trecutul”.
Conform
planului de activitate al CR şi a DÎTS, la 05 februarie 2014, în incinta LT „Mihai Eminescu”, Dubăsari, s-a desfăşurat seminarul
teoretico-practic cu subiectul ,, Structurarea demersului educaţional pe
studierea trecutului istoric al localităţilor natale şi al strămoşilor prin
intermediul legendelor şi textelor cu caracter istoric”, cu participarea învăţătoarelor claselor a IV-a din toate instituţiile
raionului.
Respectînd
agenda seminarului, doamnele învăţătoare Cebotari Aurelia şi Sultan Valentina,
învăţătoare la clasele a IV-a , au
prezentat activităţi didactice: cîte o oră publică la disciplina şcolară ,,Istoria”,
utilizînd tabla interactivă, prezentări PP şi diverse metode interactive la lecţii. Am
avut o deosebită plăcere să asistăm la o oră extracurriculară cu subiectul ,, Moldova
- Patria mea ” în clasa a IV-a A, dirijată de dna Angela
Ivanov, director-adjunct pentru educaţie. Alături de Dumneaei, elevii
şi-au prezentat munca: au recitat versuri despre Patrie, au vizionat secvenţe
video despre Moldova, au desenat creativ simbolurile ţării, au înscenat
versurile ,,Muma lui Ştefan cel Mare”, au audiat originalul melodiei ,,Moldova”
(V.Dani) şi au interpretat-o împreună cu oaspeţii veniţi la oră.

La a doua etapă a
agendei s-a efectuat de către cadrele didactice prezente la seminar, analiza
activităţilor, reieşind cu concluzia că doamnele învăţătoare pun accent pe învăţare prin
descoperire, cooperare, aplică metode interactive în activitatea cu copiii.
Dumnealor contribuie la crearea mediului prietenos copilului, axat pe
interesele şi necesităţile lui.
Pe parcursul desfăşurării seminarului am demonstrat,
că scopul
noilor modalităţi de evaluare la istorie este de a oferi elevilor un volum
minim de informaţii, dar care să cuprindă cunoştinţe esenţiale, pe care ei să
le descopere prin efort propriu, să le studieze mai profund, la nivelul
reflecţiei. În acest sens, deosebit de convingătoare sînt cuvintele lui Anatole
France: „ Nu vă mîndriţi cu predarea unui număr mare de cunoştinţe. Stîrniţi
numai curiozitatea. Mulţumiţi-vă să deschideţi minţile, nu le supraîncărcaţi.
Puneţi în ele scînteia”. Anume din această perspectivă se preconizează
perfecţionarea formelor de organizare a procesului educaţional, a metodelor de
predare-învătare-evaluare. Seminarul a
oferit schimb de informaţii utile pentru fiecare participant.
Analizînd
chestionarele care au fost oferite participanţilor pentru completare s-a constatat, că
obiectivele seminarului au fost realizate şi învăţătoarele au obţinut un bun
suport didactic informaţional şi o bună dispoziţie.
Aduc
sincere mulţumiri managerului LT „Mihai Eminescu”, Dubăsari, dnului Popşoi Ion,
şefei de catedră ai claselor primare, doamnei Isai Victoria, pentru condiţiile
oferite în desfăşurarea acestui seminar, cadrelor didactice care au prezentat
excelentele ore publice şi tuturor participanţilor, care s-au implicat
productiv în această activitate.
Rusu
Lilia, specialist principal în problemele
învăţămîntului primar /
preşcolar
|
Vizualizari: 622 |
Adaugat de: Directia_Invatamint
| Raging: 0.0/0 |
|
|