Principala » 2013 » Ianuarie » 14 » Obiectivele realizate de către Serviciul relaţii cu publicul pe parcursul anului 2012
16:53
Obiectivele realizate de către Serviciul relaţii cu publicul pe parcursul anului 2012
Serviciul relaţii cu publicul, în calitate de subdiviziune din cadrul Consiliului raional Dubăsari, îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare - Legea administraţiei publice locale, Legea cu privire la petiţionare, Legea presei, Legea cu privire la accesul la informaţie, Legea privind transparenţa în procesul decizional, Hotărîrea Guvernului pentru aprobarea Regulilor de întocmire a documentelor organizatorice şi de dispoziţie şi Instrucţiunii-tip cu privire la ţinerea lucrărilor de secretariat în organele administraţiei publice centrale de specialitate şi ale autoadministrării locale ale Republicii Moldova, Regulamentul de activitate al Consiliului raional, Regulamentul de activitate al Serviciului relaţii cu publicul, Programul de activitate al Consiliului raional Dubăsari, decizii ale Consiliului raional, dispoziţiile şi indicaţiile Preşedintelui raionului, alte acte normative. Responsabilităţile şi atribuţiile serviciului au fost realizate de colaboratorii acestuia, şi anume: şeful serviciului, specialistul superior în relaţii cu publicul şi secretarul-dactilograf, cu implicarea activă a colaboratorilor Aparatului preşedintelui, secţiilor, direcţiilor din subordine.
Pe parcursul anului 2012 în adresa Preşedintelui raionului au parvenit şi au fost înregistrate 1234 scrisori, demersuri, adresări, care au fost îndreptate pentru examinare subdiviziunilor Consiliului raional Dubăsari, dintre care:
-  110 Hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova, indicaţii referitoare la activitatea de bază;
-  673  Scrisori de la ministere şi alte autorităţi publice centrale;
-  451  Scrisori de la autorităţi publice locale şi agenţilor din raion;
-  373  Scrisori expediate vizînd problemele ce ţin de activitatea Consiliului raional;
-  242  Dispoziţii ale Preşedintelui raionului cu privire la activitatea de bază.

Au avut loc, în total 5 şedinţe a Consiliului raional. În total au fost pregătite şi prezentate de către Aparatul Preşedintelui raionului, secţiilor, direcţiilor, serviciilor autorităţii executive pentru aprobare Consiliului raional Dubăsari - 67  proiecte de decizii.

În acest context, menţionăm că în adresa Preşedintelui raionului au parvenit 42 petiţii, au fost audiaţi de către Preşedintele raionului 70 cetăţeni în cadrul Consiliului raional şi şi peste 650 cetăţeni în cadrul audienţelor şi întîlnirilor în teritoriu (aproximativ 70 de întîlniri cu: locuitori, elevi, colective pedagogice, părinţi, preoţi, veterani ai conflictului armat, veterani de muncă şi război, beneficiari de ajutoare sociale).
Problemele expuse verbal în audienţe, solicitanţii cărora au primit explicaţii conform legislaţiei în vigoare, ţin de diferite domenii: asistenţă socială, acordarea ajutorului material, acordarea indemnizaţiilor unice, angajarea în cîmpul muncii, activitatea autorităţilor administraţiei publice locale, eliberarea îndreptărilor/ recomandărilor la studii,  aprovizionarea cu apă potabilă, reparaţia drumurilor în urma ploilor abundente, activitatea instituţiilor de învăţămînt, transportul de pasageri, convocarea comisiei de selectare a terenurilor, desfăşurarea stagiului practic, achitarea salariilor, odihna copiilor de vară, asigurarea cu spaţiu locativ,  etc.

De la autorităţile publice centrale au fost remise Consiliului raional Dubăsari spre examinare 12 petiţii, iar din teritoriul raionului au parvenit 30 petiţii (majoritatea fiind din localităţile Coşniţa şi Cocieri).
Drept rezultat al analizei tematicii problemelor expuse în petiţii, se constată că şi anul curent, cei mai mulţi petiţionari au abordat problema acordării asistenţei sociale şi materiale. Toate solicitările privind acordarea ajutoarelor materiale pentru ameliorarea condiţiilor de viaţă au fost soluţionate, reieşind din posibilităţile Fondului social de susţinere a populaţiei şi  situaţia materială a solicitanţilor. Alte probleme abordate ţin de activitatea autorităţilor publice locale (cetăţenii nu sînt satisfăcuţi de unele decizii ale primăriilor sau activitatea unor conducători de instituţii, servicii desconcentrate în teritoriu); problema achitării salariului (petiţionarii au solicitat implicarea autorităţilor raionale în vederea soluţionării problemei privind neachitarea salariului muncitorilor din cadrul „Fabricii de conserve” Coşniţa);  conectarea la reţelele de apă /gaz natural a gospodăriilor particulare; atribuirea terenurilor pentru construcţia caselor individuale de locuit; reparaţia drumului în urma ploilor abundente; odihna de vară a copiilor; acordarea legitimaţiilor de război; acordarea ajutorului de şomaj; prezentarea informaţiilor; amenajarea teritoriului; medicină; etc.
De asemenea, au fost organizate 15 întîlniri a membrilor Guvernului cu locuitorii raionului Dubăsari.    

În vederea asigurării transparenţei activităţii Consiliului raional, în special al Preşedintelui raionului, Serviciul relaţii cu publicul se ocupă de completarea şi reînnoirea permanentă a panoului informativ cu deciziile Consiliului raional şi dispoziţiile Preşedintelui raionului. Un factor ce contribuie la ridicarea culturii politice a Consiliului raional şi formarea unei atitudini civice conştiente, îl constituie publicarea ziarului raional ,,Noutăţi Nistrene” (pe parcursul anului 2012 au fost editate 49 numere de ziar) şi actualizarea paginii web a Consiliului raional www.dubasari.md, serviciul avînd ca sarcină monitorizarea şi pregătirea materialelor informative pentru editare şi respectiv, publicare.
Serviciul relaţii cu publicul are sarcina de a informa permanent populaţia despre realizările conducerii raionului şi despre problemele ce urmează să fie soluţionate de comun cu aceştia.
Astfel, pe parcursul anului 2012:
•    în ziarul raional „Noutăţi Nistrene” au fost pregătite şi publicate – 121 articole,
•    pe pagina web a Consiliului raional – 195 articole.

Deficienţele înregistrate în procesul de activitate:
-    examinarea în termen a indicaţiilor Preşedintelui raionului, răspunsurilor scrisorilor, adresărilor, petiţiilor conform competenţelor legale;
-    realizarea programului Guvernului „Moldova Electronică” (distribuirea interioară prin poşta electronică);
-   desfăşurarea şedinţelor de lucru cu participarea Preşedintelui raionului fără prezentarea ordinei de zi, lista participanţilor, propunerilor şi notelor informative de către persoanele responsabile de organizare.    
perfectarea deciziilor, dispoziţiilor, răspunsurilor, notelor informative conform cerinţelor Regulilor de întocmire a documentelor organizatorice şi de dispoziţie de către executori.

Serviciul relaţii cu publicul

Vizualizari: 401 | Adaugat de: Serv_relatii_cu_publicul | Raging: 0.0/0
Total comentarii : 0
avatar