Principala » 2015 » August » 19 » PREGĂTIREA INSTITUŢIILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT – UN PAS SPRE EFICIENTIZAREA ÎNVĂŢĂRII
14:52
PREGĂTIREA INSTITUŢIILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT – UN PAS SPRE EFICIENTIZAREA ÎNVĂŢĂRII

În perioada 11 – 13 august 2015  membrii Comisiei raionale pentru  evaluarea  instituţiilor de învăţământ preşcolar şi preuniversitar s-au deplasat în teritoriu pentru a evalua nivelul de pregătire a instituţiilor de învăţământ către noul an şcolar 2015 – 2016. În marea majoritate, instituţiile au finisat lucrările de reparaţie curentă, dar în grădiniţa „Albinuţa” din Holercani, grădiniţa „Izvoraş”, Oxentea,  L.T. „Ion Creangă”, Coşniţa, L.T. Doroţcaia şi, evident, „Ştefan cel Mare şi Sfânt”, Grigoriopol, se mai fac  lucrări din reparaţia  capitală. Direcţia Sănătate Publică a atras atenţia managerilor asupra faptului că, dacă doresc să aibă copii sănătoşi şi să evite toate riscurile de îmbolnăvire sunt obligaţi să  doteze cabinetele medicale cu utilaj necesar; frigider, masă pentru instrumente, trusa medicală cu medicamente şi s-a mai atenţionat că  în cantinele şcolare trebuie să fie efectuate lucrări de finisare a reparaţiilor curente, în unele instituţii lipsesc dozatoarele, uscătoarele electrice,  chiar şi robinetele şi lavoarele lasă de dorit. Reprezentanţii de la Serviciul Situaţii Excepţionale, după caz,  au recomandat managerilor să schimbe stingătoarele, la care termenul de utilizare a expirat, să schimbe prizele care sunt instalate pe material uşor inflamabil, să asigure iluminare artificială maximală. Totodată s-a atras atenţia că plafonarea becurilor electrice ţine de securitatea copiilor. Problema şcolilor e problema societăţii şi unii primari din localităţi şi-au onorat obligaţiunile şi au fost alături de managerii şi cadrele didactice din instituţii, mai mult decât atât au promis că-şi vor aduce aportul, în măsura posibilităţilor, de a contribui la efectuarea lucrărilor de reparaţii. Bucură mult faptul că problemele şcolii sunt şi poblemele primarilor din localităţi şi prezenţa primarilor în instituţiile de învăţământ demonstrează, odată în plus, că îşi onorează obligaţiunile de funcţie.

Toate lucrările trebuie să fie finisate în termenii recomandaţi, începând cu igienizarea spaţiilor şcolare, schimbarea becurilor şi plafonarea lor, dotarea cu mobilier şi material didactic util procesului de instruire până la refacerea acoperişurilor şi tencuirea şcolilor şi a grădiniţelor. Doar prin respectarea cerinţelor unei şcoli va fi asigurată eficienţa învăţării. După evaluarea finală se vor face calculele de totalizare, despre care toţi managerii vor fi anunţaţi.

 

DÎTS Dubăsari.

Vizualizari: 294 | Adaugat de: Directia_Invatamint | Raging: 0.0/0
Total comentarii : 0
avatar