I eri, în cadrul a două ore demonstrative, copiii claselor a III-a și a IV-a a Liceului Teoretic din s. Holercani, ne-au demonstrat cît de multe cunosc despre persoanele cu dizabilități.
Au fost niște ore în care copiii nu au învățat, ci au fost antrenați într-un dialog cu profesoara și au comunicat despre tipurile de dizabilități, despre drepturi și obligațiuni, despre comunicarea și comportamentul față de persoanele cu dizabilități. Elevii învață alături de copii cu cerințe educaționale speciale (CES) și și-au format o atitudine bună față de ei pe parcursul anilor, îndrumați de doamnele profesoare. E de menționat faptul, că pe elevii cu CES nu-i poți deosebi dintre copii, pentru că ei se implică în cadrul lecției, sunt susținuți, încurajați și apreciați de colegii lor.
La această activitate au asistat specialiștii Serviciului social ”Echipă Mobilă”: Gațcan C. – șef serviciu social; Maslenco A. – asistent social, un reprezentant din cadrul Direcției de Învățămînt Tineret și Sport: Rusu L. – specialist învățămînt preșcolar și primar și 3 reprezentanți din cadrul liceului.
Lecțiile demonstrative fac parte din ciclul ” Punte către înțelegere. Educație, toleranță, acceptare” și au fost organizate de către Porubin Maria (clasa a III-a) și Moisei Natalia ( clasa a IV-a), în colaborare cu Asociația Keystone, în cadrul proiectului ”Consolidarea parteneriatului public-privat pentru dezvoltarea durabilă a serviciilor comunitare pentru persoanele cu dizabilități”, finanțat de Uniunea Europeană.
Ana Maslenco,
asistent social ”Echipă Mobilă”
|