Principala »
2013 » Noiembrie » 4 » Rolul evaluării în procesul de învăţămînt
14:24 Rolul evaluării în procesul de învăţămînt |
„Idealul educaţiei este dobîndirea unei complete pregătiri pentru viaţă în întregul ei.” H. Spencer
Evaluarea este o acţiune indispensabilă oricărei
activităţi educaţionale. În învăţămînt evaluarea a fost şi continuă să fie
obiectul unei preocupări atente din partea tuturor pedagogilor care vizează nu
numai activitatea propriu-zisă, ci şi alte componente ale practicii pedagogice
cu care se află în strînsă legătură. Astfel, la data de 31 octombrie 2013, în incinta Consiliului
raional s-a desfăşurat seminarul teoretic cu profesorii de chimie „Metode şi
tehnici în asigurarea calităţii evaluării la disciplina chimia în gimnaziu şi
liceu”. În cadrul acestui seminar s-a discutat: 1. Rolul metodelor şi
tehnicilor interactive de evaluare în eficentizarea procesului de învăţare. 2. Abordarea
taxonomică în proiectarea evaluării. Obiectivele de evaluare. 3. Matricea de
specificare. 4. Standardele de
eficienţă a învăţării chimiei.
În urma celor discutate profesorii de
chimie au conştientizat faptul că pentru toţi cei care contribuie la
dezvoltarea personalităţii copiilor, pregătirea lor pentru viaţă, evaluarea este
o resursă importantă ce orientează acţiunile educative în scopul sprijinirii şi
stimulării învăţării. În acest context evaluarea este o activitate educaţională
complexă de colectare sistematică a informaţiilor despre calitatea şi dinamica
rezultatelor şcolare, prin care rezultatele reale obţinute în procesul de
studiu sînt comparate cu standardele şi criteriile specifice disciplinei şi
nivelului de şcolarizare.
Iaviţa Tatiana, specialist principal, metodist, DÎTS
|
Vizualizari: 508 |
Adaugat de: Directia_Invatamint
| Raging: 0.0/0 |