La
data de 08.11.2013, în incinta sălii de ședințe a Consiliului raional a avut
loc ședința Consiliului raional pentru protecția
drepturilor copilului, la care au participat membrii Consiliului pentru
apărarea drepturilor copilului, reprezentantul Biroului siguranță copii și
specialiștii din cadrul Serviciului Psihopedagogic.
În cadrul ședinței a fost discutată
următoarea ordine de zi:
1. Cu privire la măsurile privind informarea, asigurarea
transparenței care ar preveni vulnerabilitatea copiilor.
Raportor: Rotaru Ruslan, Inspector superior al Biroului
siguranță copii
Semionov Valentina, șef Direcție cultură și turism
2. Cu privire la rezultatele școlarizării copiilor.
Raportor: Larisa Brăducean, șef DÎTS
Coraportor:
Vladimir Vancea, șef DAS
3. Cu privire la rezultatele organizării odihnei și întremării sănătății copiilor în sezonul estival pentru
anul 2013.
Raportor:
Tatiana Iavița, specialist principal, metodist DÎTS
În
cadrul ședinței date au fost înaintate
așa propuneri ca:
1. De a asigura pe viitor organizarea acțiunilor privind
promovarea și protecția copiilor vulnerabili, cît și organizarea acțiunilor de
sensibilizare a părinților cu înaintarea recomandărilor necesare privind modul
de comunicare cu copii și supravegherea acestora întru prevenirea victimizării,
sau implicarea lor în săvîrșirea infracțiunilor.
2. De a depistafamiliile socialmente vulnerabile, acordînd
asistența necesară
3. De a informa ordanele de resort despre starea
școlarizării copiilor cu vîrsta cuprinsă între 7 – 16 ani.
4. De a organiza activități eficiente cu familiile
needucogene,
5. De a înainta recomandare către Ministerul Educației, cît
și către Ministerul Muncii, Protecției Sociale și a Familiei, luînd în
considerare solicitărilor educatorilor, copiilor și părinților acestora, pentru
evitarea situațiilor de risc în taberele de odihnă și organizarea eficientă a
odihnei de vară, ca beneficiarii biletelor de odihnă să nu depășească vîrsta de
15 ani.
Deciziile
Consiliului raional pentru protecția drepturilor copiilor din data de 08.11.2013, vor fi expediate serviciilor responsabile și vor fi făcute
publice.
şef adjunct DAS, şef SÎSD
E. Constantinov
|