Principala » 2015 » Noiembrie » 18 » Seminar cu profesorii de informatică
18:50
Seminar cu profesorii de informatică

Conform planului de activitate al Direcției Învățămînt Tineret și Sport Dubăsari la data de 18.11.2015, în incinta Consiliului Raional (sala mincă) s-a organizat un seminar teoretic cu participarea profesorilor de informatică din instituțiile preuniversitare.

În cadrul seminarului au fost analizate testele de la examenele de Bacalaureat la disciplina Informatica (real, umanist) sesiunea 2015, greşelile tipice atestate la rezolvarea testelor, rezultatele obținute în urma desfășurării examenelor.

Unele greşeli tipice comise de către cadidaţi:
Subcompetenţe Subiectele la care elevii au comis greşeli Manual
  Structura calculatorului:  
Aplicarea aritmeticii de calculator 
pentru soluţionarea problemelor de 
prelucrare a informaţiei.
Scrierea şi aplicarea formulei de calcul a cantităţii de
 informaţie I= log2n , I= mxmylog2n 
Cl. 10,
§2.1, §2.5
 
Aplicarea regulilor de conversie a numerelor dintr-o bază
 în alta.
Cl. 10,
§3.1 - §3.3 
 
Reprezentarea numerelor întregi,
Reprezentarea numerelor reale în virgulă fixă. 

 

Cl. 10,
§3.6, §3.7 
Reprezentarea variabilelor logice prin
mărimi fizice
Utilizarea incorectă a porţilor logice elementare.

 

Cl. 10,
§5.1 
 
Limbajul de programare Turbo Pascal:
 
  • Prelucrarea
     datelor_structurate.
  • Alegerea structurii de
    date, adecvate rezolvării 
    unei probleme.
Domeniul de valori a tipurilor de date structurate.
Cl. 10, §1.1
 
Referirea incorectă a componentelor tabelelor;
prelucrarea -incorectă a tabelelor – citirea, 
afişarea, operaţii cu componentele tabloului. 
Cl. 10, §1.1 
 
Utilizarea incorectă (neutilizarea) fişierelor text.
Cl. 10, §1.8
 
Agoritmi incorecţi de rezolvare a problemei.
Cl. 10, §1.8
  • Organizarea 
    comunicării între 
    programul /
    subprogramul 
    apelant şi
     subprogramul 
    apelat.
  • Proiectarea structurală a algoritmului şi a programului.
Confundarea noţiunilor de parametri formali 
valoare şi parametri formali variabilă, variabile 
locale şi globale.
Cl. 11,
§1.2, §1.3
 
Confundarea noţiunilor de antet şi de apel de
subprogram.
Cl. 11,
§1.2, §1.3
 
Indicarea incorectă a nivelelor blocurilor unui
program
Cl. 11,
§1.4, §1.5
 
Determinarea domeniului de vizibilitate a unei
variabile.
Cl. 11,
§1.4, §1.5
 
Determinarea rezultatului execuţiei unui program,
care conţine subprograme.
Cl. 11,
§1.4, §1.5
Implementarea şi gestionarea
structurilor dinamice de date frecvent
utilizate.
Erori la determinarea structurii dinamice (stiva)
şi la interpretarea algoritmului de utilizarea a ei.
Cl. 11,
§2.5
Estimarea complexităţii algoritmilor. 
Determinarea complexizăţii algoritmului, cantitatăţii 
de memorie, numărului de operaţii.
Cl. 11,
§.4.2, §4,4,
§4.5
 
Metode numerice de calcul:
 
Elaborarea programelor 
(subprogramelor) pentru calculul 
numeric al integralelor
prin metoda dreptunghiurilor în 
funcţie de un număr de divizări, 
stabilit apriori.
Erori de aplicare a formulei dreptunghiurilor de
dreapta – mulţi elevi au confundat-o cu alte 
formule sau nici nu s-au apucat de itemul 7
(profil real).
Cl. 12,
§5.1, §5.2 (profil real).
 
Baza de date MS Access:
 
proiectarea structurii tabelelor bazei
de date;
Determinarea tipurilor cimpurilor şi a
proprietăţilor lor.
Cl. 12,
§8.1, §8.2
 
Determinarea relaţiei dintre tabele
Cl. 12,
§8.1, §8.2
  • elaborarea interogărilor pentru selectarea.
  • alegerea tipurilor de interogări adecvate
    pentru prelucrarea datelor.
Dificultăţi la elaborarea unei interogări:
selectarea cîmpurilor, completarea rîndului Show,
scrierea condiţiei de selecţie, utilizarea
unui cîmp rezultant.
Cl. 12,
§9.2, §9.4
identificarea elementelor care
alcătuiesc formularele.
Determinarea elementelor unui
formular.
Cl. 12,
§10.1

 

Berzan Denis,
sp. principal, DÎTS
Vizualizari: 300 | Adaugat de: Directia_Invatamint | Raging: 5.0/1
Total comentarii : 0
avatar