Conform planului de activitate al Direcției Învățămînt Tineret și Sport Dubăsari la data de 18.11.2015, în incinta Consiliului Raional (sala mincă) s-a organizat un seminar teoretic cu participarea profesorilor de informatică din instituțiile preuniversitare.
În cadrul seminarului au fost analizate testele de la examenele de Bacalaureat la disciplina Informatica (real, umanist) sesiunea 2015, greşelile tipice atestate la rezolvarea testelor, rezultatele obținute în urma desfășurării examenelor.
Unele greşeli tipice comise de către cadidaţi:
Subcompetenţe |
Subiectele la care elevii au comis greşeli |
Manual |
|
Structura calculatorului: |
|
Aplicarea aritmeticii de calculator
pentru soluţionarea problemelor de
prelucrare a informaţiei.
|
Scrierea şi aplicarea formulei de calcul a cantităţii de
informaţie I= log2n , I= mxmylog2n
|
Cl. 10,
§2.1, §2.5
|
|
Aplicarea regulilor de conversie a numerelor dintr-o bază
în alta.
|
Cl. 10,
§3.1 - §3.3
|
|
Reprezentarea numerelor întregi,
Reprezentarea numerelor reale în virgulă fixă.
|
Cl. 10,
§3.6, §3.7
|
Reprezentarea variabilelor logice prin
mărimi fizice
|
Utilizarea incorectă a porţilor logice elementare.
|
Cl. 10,
§5.1
|
|
Limbajul de programare Turbo Pascal:
|
|
|
Domeniul de valori a tipurilor de date structurate.
|
Cl. 10, §1.1
|
|
Referirea incorectă a componentelor tabelelor;
prelucrarea -incorectă a tabelelor – citirea,
afişarea, operaţii cu componentele tabloului.
|
Cl. 10, §1.1
|
|
Utilizarea incorectă (neutilizarea) fişierelor text.
|
Cl. 10, §1.8
|
|
Agoritmi incorecţi de rezolvare a problemei.
|
Cl. 10, §1.8
|
|
Confundarea noţiunilor de parametri formali
valoare şi parametri formali variabilă, variabile
locale şi globale.
|
Cl. 11,
§1.2, §1.3
|
|
Confundarea noţiunilor de antet şi de apel de
subprogram.
|
Cl. 11,
§1.2, §1.3
|
|
Indicarea incorectă a nivelelor blocurilor unui
program
|
Cl. 11,
§1.4, §1.5
|
|
Determinarea domeniului de vizibilitate a unei
variabile.
|
Cl. 11,
§1.4, §1.5
|
|
Determinarea rezultatului execuţiei unui program,
care conţine subprograme.
|
Cl. 11,
§1.4, §1.5
|
Implementarea şi gestionarea
structurilor dinamice de date frecvent
utilizate.
|
Erori la determinarea structurii dinamice (stiva)
şi la interpretarea algoritmului de utilizarea a ei.
|
Cl. 11,
§2.5
|
Estimarea complexităţii algoritmilor.
|
Determinarea complexizăţii algoritmului, cantitatăţii
de memorie, numărului de operaţii.
|
Cl. 11,
§.4.2, §4,4,
§4.5
|
|
Metode numerice de calcul:
|
|
Elaborarea programelor
(subprogramelor) pentru calculul
numeric al integralelor
prin metoda dreptunghiurilor în
funcţie de un număr de divizări,
stabilit apriori.
|
Erori de aplicare a formulei dreptunghiurilor de
dreapta – mulţi elevi au confundat-o cu alte
formule sau nici nu s-au apucat de itemul 7
(profil real).
|
Cl. 12,
§5.1, §5.2 (profil real).
|
|
Baza de date MS Access:
|
|
proiectarea structurii tabelelor bazei
de date;
|
Determinarea tipurilor cimpurilor şi a
proprietăţilor lor.
|
Cl. 12,
§8.1, §8.2
|
|
Determinarea relaţiei dintre tabele
|
Cl. 12,
§8.1, §8.2
|
|
Dificultăţi la elaborarea unei interogări:
selectarea cîmpurilor, completarea rîndului Show,
scrierea condiţiei de selecţie, utilizarea
unui cîmp rezultant.
|
Cl. 12,
§9.2, §9.4
|
identificarea elementelor care
alcătuiesc formularele.
|
Determinarea elementelor unui
formular.
|
Cl. 12,
§10.1
|
Berzan Denis,
sp. principal, DÎTS
|