Marţi, 19 mai 2015, ora 9-00 conform planului de activitate a Serviciului de Asistenţă Psihopedagogică a fost organizat seminarul metodologic cu cadrele didactice de sprijin din instituţiile preuniversitare la tema: „ Planificarea activităţii cadrelor didactice de sprijin, conform metodologiei de organizare şi funcţionare a Centrului de Resurse pentru educaţia incluzivă”.
La seminar au fost prezente 13 cadre didactice de sprijin din instituţiile preuniversitare de învăţămînt.
Obiectivul seminarului a fost planificarea activităţii cadrelor didactice de sprijin conform metodologiei de funcţionare şi organizare a activităţii a Centrului de Resurse aprobată de Ministerul Educaţiei în data de 26 februarie 2015 .
Agenda seminarului a fost vastă incluzînd următoarele aspecte:
- Planificarea activităţii anuale, lunare şi săptămînale conform metodologiei.
- Nomenclatorul Centrului de Resurse a Educaţiei Incluzive
- Dosarele personale a copiilor cu CES asistaţi în Centrul de Resurse.
- Dotarea Centrului de Resurse pentru Educaţia Incluzivă.
S-a realizat un profund schimb de experienţă între cadrele didactice de sprijin în privinţa planificării activităţii.
Deasemenea cadrele didactice de sprijin au expus o serie de recomandări şi propuneri vizavi de asitenţa educaţională necesară pentru susţinerea şi promovarea educaţiei incluzive în instituţiile preuniversitare din r-ul Dubasari.
Sperăm că suportul teoretic acordat cadrelor didactice de sprijin îşi va regăsi aplicabilitatea în activitatea Centrelor de Resurse din instituţiile preuniversitate.
Serviciul de Asistenţă Psihopedagogică va continuă să promoveze în continuare implementarea
educaţiei incluzive în instituţiile preuniversitare din r-nul Dubăsari.
Pisari Natalia, psihopedagog SAP
|