Principala » 2015 » Martie » 16 » Promovarea lecturii şi a cărţii prin proiecte educaţionale
16:50
Promovarea lecturii şi a cărţii prin proiecte educaţionale

Devine tot mai dificil să-l cucereşti pe elevul secolului XXI, să-l determini să facă lecturi profunde, de aceea BIBLIOTECA şcolară trebuie să fie mereu în căutarea modalităţilor eficiente de popularizare a literaturii. Cu acest scop a fost organizat şi desfăşurat,  vineri, 13.03.2015, în incinta L.T. „Ştefan cel Mare şi Sfînt” Grigoriopol, seminarul teoretico – practic „Promovarea lecturii şi a cărţii prin proiecte educaţionale”. În cadrul seminarului s-a menţionat atitudinea de indiferenţă sau chiar de respingere a elevilor faţă de actul lecturii. Contactul direct cu cartea este concurat mai ales de informaţia oferită de calculator. Deşi în cadrul orelor de curs, parcurgînd curriculum şcolar şi manualul, încercăm să dezvoltăm la elevi gustul pentru lectură, se pare că nu este suficient.Fără a minimaliza importanţa altor surse de informare, doresc, ca prin proiectele educaţionale, bibliotecarele să reuşească să ajungă la sufletul copiilor, transformîndu-i în cititori activi şi motivaţi, oferindu-le  acele mijloace şi instrumente prin care ei vor descoperi că lectura este, în fond, o călătorie spre propriul suflet. În calitate de mentori spirituali este necesar să-i convingem pe elevi că nici computerul, nici televizorul nu vor duce la dispariţia cărţii, că lectura va continua să joace un rol cardinal în viaţa oamenilor, că accelerarea progresului va fi mereu însoţită de remedierea compensatoare a unui spaţiu liber pentru închipuire, visare şi căutare de sens. Scopul unor astfel de proiecte educaţionale este cultivarea interesului pentru lectură şi a plăcerii de a citi, formarea unui tînăr cu o cultură comunicaţională şi literară de bază, capabil să-şi utilizeze în mod eficient şi creativ capacităţile proprii.

Bibliotecara, Cojuhari Inga, în colaborare cu colectivul L.T. „Ştefan cel Mare şi Sfînt”, a prezentat un proiect cultural „Primăvară, bine ai venit!”  Obiective propuse au fost:  cunoaşterea tradiţiilor şi obiceiurilor populare de primăvară, reţinerea semnificaţiei culorilor mărţişorului, confecţionarea şi dăruirea mărţişoarelor oamenilor dragi şi promovarea valorilor naționale prin intermediul poeziei și a cîntecului. Elevii au fost anunţaţi din timp să găsească în literatură cît mai multă informaţie despre Mărţişor şi să înveţe legende, poezii etc. despre el. Au recitat poezii, au cîntat şi au dansat foarte frumos. „Dansul Mărţişorului” cu elemente de balet a frapat întreg publicul. A fost o activitate de suflet, precum au mărturisit şi participanţii la seminar, o activitate creativă care a impresionat prin exprimarea elevilor, amenajarea scenei, costumaţia elevilor.

Se aduc mulţumiri administraţiei şcolii pentru implicarea activă în organizarea şi desfăşurarea seminarului raional cu bibliotecarii şcolari.

 

Isaicul Svetlana,

specialist- coordonator, metodist, DÎTS 

Vizualizari: 316 | Adaugat de: Directia_Invatamint | Raging: 0.0/0
Total comentarii : 0
avatar