Principala » 2015 » Martie » 16 » "Stop Discriminare-diferiţi dar egali"
10:53
"Stop Discriminare-diferiţi dar egali"

La data de 12 martie curent, conform planului de activitate al Serviciului promovarea politicilor pentru tineret, a fost organizata o masa rotunda cu genericul „Stop Discriminare-diferiti dar egali”. Activitatea s-a desfasurat in incinta gimnaziului Pohrebea unde au participat elevii claselor a VIIa- IXa. Discriminarea nu este altceva decit incalcarea dreptului de egalitate, iar acest drept este incalcat de cele mai multe ori in scoli, de aceea scopul primordial al seminarului a fost punerea in discutie a fenomenului social-discriminarea, care cel mai des este intilnit in rindul tinerilor din cauza prejudecatilor, stereotipurilor si lipsei de toleranta, intelegere, solidaritate omeneasca si tendinta nejustificata de a demostra mereu o oarecare superioritate. 
In cadrul activitatii elevii si-au expus parerea vizavi de factorii care influenteaza mentalitatea societatii, la ce riscuri suntem supusi, exemple concrete din viata cotidiana in care s-au ciocnit nemijlocit cu elementul „discriminare” de orice tip, fie inegalitate intre gen, incalcarea de drepturi in diferite situatii, modul in care mass- media si socitatea civila promoveaza principiul egalitatii de sansa si tratament.
De asemenea, tinerii au avut oportunitatea sa vizioneze un video intitulat „O sansa in loc de mila”, care a reliefat discriminarea fata de persoanele invalide atunci cind incearca sa se angajeze in cimpul muncii.  Situatie care de obicei devine foarte dificila din cauza inegalitatii si prejudecatilor absurde care predomina in societate.
Astfel de activitati sunt benefice pentru tineri, deoarece din scoala ei trebuie sa discute si sa cunoasca faptul ca ei sunt cei care aduc o schimbare in societate, ei sunt catalizatorul bunelor practici, comportamentului solidar si uman. 

Bolgari Doina-specialist principal domeniul tineret, platoul Coşniţa

 

Vizualizari: 325 | Adaugat de: C_M_C_T | Raging: 0.0/0
Total comentarii : 0
avatar