Direcția juridică și resurse umane

                       DIRECŢIA JURIDICĂ ŞI RESURSE UMANE
                         Adresa: MD 4572, r-nul Dubăsari, s. Coşniţa, str. Păcii 70, Sediul Consiliului raional et. III
                                                                Tel: 248 44 857, e-mail: djru.dubasari@gmail.com 
 
                                                        COMPONENŢA NOMINALĂ
 
 


Galina BERZAN

Șef adjunct, Direcția juridică și resurse umane
tel: 0248 44 857, mob: 069720019
e-mail: djru.dubasari@gmail.com
 
Mariana ȘARGU
Specialist principal în 
probleme juridice
tel: 0248 44 857, 
mob: 068243869
email: djru.dubasari@gmail.com
Ana CHIRIAC
Specialist principal în 
probleme resurse umane
tel: 0248 44857, 
mob: 068565932
email: djru.dubasari@gmail.com

Tatiana IEPURE
Specialist principal în
probleme resurse umane 
tel: 0248 44 857,
mob: 068315674
e-mail: djru.dubasari@gmail.com

 

 

 

 

 

     
 
 
ROLUL, FUNCŢIILE DE BAZĂ ŞI ATRIBUŢIILE 
DIRECŢIEI JURIDICE ŞI RESURSE UMANE
 
Rolul Direcţiei
 
Rolul Direcţiei constă în contribuirea la realizarea obiectivelor strategice ale Consiliului raional şi a Autorităţii executive din subordinea acestuia prin:
   1. promovarea şi implementarea unui management eficient în domeniul juridic şi al resurselor umane;
   2. ajustarea actelor emise de către Consiliul raional şi Preşedintele raionului la cadrul normativ în vigoare.
 
Atribuţiile de bază ale Direcţiei sînt:
 
   1 Efectuarea expertizei juridice a proiectelor de decizii care urmează a fi aprobate de Consiliul raional şi a dispoziţiilor emise de preşedintele raionului prin:
      a.) efectuarea expertizei juridice obligatorii a proiectelor de decizii pînă la examinarea acestora la şedinţa Consiliului raional şi a proiectelor de dispoziţii pînă la emitere;
      b.) avizarea proiectelor de decizii ale Consiliului raional şi a proiectelor de dispoziţii ale preşedintelui raionului, pînă la prezentarea acestora la semnare;
      c.) întocmeşte avize şi înaintează propuneri, în vederea asigurării conformităţii actelor examinate cu legislaţia în vigoare.
   2 Oferirea asistenţei juridico-informaţionale conducerii raionului, şefilor direcţiilor, secţiilor şi serviciilor din subordinea Consiliului raional prin:
      a.) oferirea, la solicitare, asistenţă juridico-informaţională (avize şi informaţii analitice în problemele de drept) preşedintelui raionului, vicepreşedinţilor, secretarului Consiliului raional, şefilor de direcţiilor, secţiilor şi serviciilor din subordinea Consiliului;
      b.) acordarea suportului informaţional şi metodologic direcţiilor, secţiilor şi serviciilor din subordinea Consiliului în procesul de elaborare şi definitivare a proiectelor de decizii care urmează a fi examinate la şedinţa Consiliului raional;
      c.) oferirea asistenţei juridice primăriilor din teritoriu raionului, la solicitare, privind aplicarea corectă a prevederilor deciziilor Consiliului raional în procesul executării sau implementării lor în practică;
   3 Reprezentarea intereselor Consiliului raional, secţiilor, direcţiilor şi serviciilor din cadrul Autorităţii executive şi a Aparatului preşedintelui în organele de stat, instanţele judiciare, în relaţiile cu persoane fizice şi juridice prin:
      a.) reprezentarea intereselor Consiliului raional, secţiilor, direcţiilor şi serviciilor din cadrul Autorităţii executive şi a Aparatului preşedintelui în organele de stat, inclusiv în instanţele judiciare;
      b.) reprezentarea intereselor Consiliului raional, secţiilor, direcţiilor şi serviciilor din cadrul Autorităţii executive şi Aparatului preşedintelui în relaţiile cu persoane fizice şi juridice;
     c.) promovează imaginea pozitivă a Consiliului raional, secţiilor, direcţiilor şi serviciilor din cadrul Autorităţii executive în relaţiile cu presa, alte autorităţi publice sau private şi cu persoanele fizice.
   4 Administrarea personalului prin planificarea, coordonarea, organizarea, desfăşurarea, monitorizarea şi evaluarea implementării în autoritatea publică a procedurilor de personal privind:
      a.) proiectarea şi organizarea funcţiilor/posturilor:
      - participă la elaborarea regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului raional, a regulamentului intern Aparatului preşedintelui raionului, direcţiilor, secţiilor şi subdiviziunilor din subordinea Consiliului raional, elaborează regulamentul de organizare şi funcţionare a Direcţiei juridică şi resurse umane;
      - participă la proiectarea şi elaborarea organigramei şi statelor de personal al Aparatului preşedintelui raionului şi a direcţiilor secţiilor şi subdiviziunilor din subordinea Consiliului raional;
      - planifică/estimează necesarul de personal;
      - completează statul de personal în corespundere cu limita efectivului total al personalului aprobat prin legislaţia în vigoare.
      - proiectează/reproiectează funcţiile/posturile în cadrul Aparatului preşedintelui raionului, direcţiilor, secţiilor şi subdiviziunilor din subordinea Consiliului raional, coordonează elaborarea/actualizarea fişelor de post pentru diferite categorii de funcţii/posturi din cadrul Aparatului preşedintelui raionului, direcţiilor secţiilor şi subdiviziunilor din subordinea Consiliului raional;
     b.) asigurarea necesarului de personal:
      - organizează şi participă la desfăşurarea/realizarea procedurilor cu privire la ocuparea funcţiilor vacante;
      - organizează şi coordonează procesul de integrare socioprofesională a noilor angajaţi, perioada de probă a funcţionarilor publici debutanţi;
      c.) dezvoltarea profesională a personalului:
      - elaborează, în baza necesităţilor de instruire a personalului, planul anual de dezvoltare profesională a personalului; organizează, coordonează şi monitorizează implementarea acestuia;
      - evaluează rezultatele şi impactul activităţilor de instruire desfăşurate;
      d.) motivarea şi menţinerea personalului:
      - evaluează factorii de motivare a personalului;
      - coordonează şi monitorizează implementarea procedurii de evaluare a performanţelor profesionale individuale; vizează obiectivele individuale de activitate şi indicatorii de performanţă a funcţionarilor publici;
      - participă la examinarea contestaţiilor în domeniul managementului resurselor umane depuse de angajaţi;
      - promovează şi cultivă climatul psihologic pozitiv de muncă şi o cultură organizaţională bazată pe principii general umane, management participativ, orientare spre rezultate şi relaţii de muncă armonioase;
      e.) sănătatea în muncă:
      - monitorizează condiţiile psihologice de muncă în raport cu cerinţele şi standardele în domeniu; elaborează, la necesitate, şi prezintă preşedintelui raionului măsuri de îmbunătăţire a acestora;
      - participă la evaluarea riscurilor de sănătate în muncă în cadrul autorităţii publice;
      - participă la procesul de prevenire şi atenuare a conflictelor interpersonale;
   5 Evidenţa datelor şi documentelor cu privire la personalul Aparatului preşedintelui raionului:
      a.) ţine evidenţa personalului: elaborează proiecte de acte administrative cu privire la angajarea, modificarea/suspendarea/încetarea raporturilor de serviciu/de muncă, la instruirea, evaluarea personalului şi la alte proceduri de personal; completează carnetele de muncă; întocmeşte şi actualizează dosarele personale; completează formularele statistice privind personalul din cadrul Aparatului preşedintelui raionului, direcţiilor secţiilor şi subdiviziunilor din subordinea Consiliului raional; ţine evidenţa tuturor tipurilor de concedii oferite personalului; eliberează şi gestionează legitimaţiile de serviciu; ţine evidenţa persoanelor supuse serviciului militar; realizează acţiunile privind obţinerea de către colaboratori a poliţelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală şi a certificatelor de atribuire a codului personal de asigurări sociale; eliberează, la solicitarea colaboratorilor, certificate/copii ale actelor cu privire la datele lor personale;
      b.) creează şi administrează baza de date computerizată privind funcţiile şi personalul Aparatului preşedintelui raionului, direcţiilor secţiilor şi subdiviziunilor din subordinea Consiliului raional;
      c.) efectuează controlul privind realizarea dispoziţiilor preşedintelui raionului cu privire la personal; formulează şi prezintă preşedintelui raionului propuneri pentru înlăturarea neajunsurilor depistate;
      d.) acumulează, analizează şi generalizează informaţia cu privire la personal; întocmeşte şi prezintă preşedintelui raionului rapoarte informative;
      e.) pregăteşte şi predă în arhivă materiale ce ţin de activitatea Direcţiei juridice şi resurse umane.