Principala » 2016 » Martie » 10 » Raport de activitate- Secția prestații sociale DASPF
10:20
Raport de activitate- Secția prestații sociale DASPF

Pe  parcursul lunii februarie specialiștii din cadrul Secției prestații sociale și-a exercitat activitățile stabilite, pentru a contribui la satisfacerea necesităților sociale familiilor  defavorizate din raionul Dubăsari.

Scopul principal al specialiștilor este de a identifica familiile cu cele mai acute necesități și acordarea prestațiilor sociale, care sunt destinate pentru a reduce  nivelul de sărăcie și vulnerabilitate al beneficiarilor.

În această perioadă au fost identificate mai multe familii cu copii în situații de risc unde a fost necesară implicarea directă a șefului Direcției asistență socială și protecția familiei dlui Vladimir Vancea. Au fost efectuate vizite la domiciliul beneficiarilor, personal s-a deplasat la Agenția teritorială pentru ocuparea forței de muncă, asigurînd perfectarea pachetului de acte pentru acordarea ajutorului social.

Specialiștii din cadrul Secției prestații sociale au desfășurat pe parcursul perioadei deraportare, un ansamblu de activități după cum urmează:

  • Șef Secție prestații sociale – Zinaida Stasev
  • Seminar de instruiere a aistenților sociali comunitari- 1;
  • Audiența cetățenilor – 20
  • Colectarea și verificarea  listelor persoanelor cu dizabilități și a familiilor participanților decedați în acțiunile de luptă din Afganistan și de la războiul din de pe Nistru;
  • Deplasarea la Agenția teritorială pentru ocuparea forței de muncă;
  • Perfecarea pachetului de documente pentru văduvele de la conflictul armat de pe Nistru, fiind necesară deplasarea la central militar și la Casa  teritorială pentru asigurări  sociale.
  • Repartizarea ajutorului material familiilor defavorizate, care a fost decis la ședința Consiliului de administrație din luna ianuarie pentru 39 beneficiari în sumă totală de 27500 lei;
  • Examinarea setului de acte pentru acordarea ajutorului material;
  • Procesarea cererilor de ajutor material prin intermediul programului  automatizat asisoc-55cereri;
  • Organizarea ședinței Consiliului de administrație al fondului local de susținere socială a populației;
  • Elaborarea deciziilor, procesului verbal, a listelor de plată;
  • Întocmirea rapoartelor și prezentarea acestora la Fondul republican de susținere socială a populației.
  • Distribuirea ajutorului material pe localități s-a efectuat în felul următor:

Nr.

Localitatea

Nr. beneficiarilor

Suma (lei)

1.

Cocieri

15

15000

2.

Corjova

4

4000

3.

Coșnița

11

11000

4.

Doroțcaia

6

5800

5.

Holercani

2

2000

6.

Marcăuți

2

2000

7.

Molovata

3

3000

8.

Molovata Nouă

5

5000

9.

Oxentea

-

-

10.

Pîrîta

4

4000

11.

Ustia

3

3000

 

TOTAL

55

54800

 
Ajutorul material unic cu destinație specială acordat către comemorarea aniversarii conflictului armat de pe Nistru și a războiului din Afganistan a constituit cite 1000 lei pentru fiecare titular: 19 persoane cu dizabilități și 20 famlii ale participanților decedați în timpul conflictului. Menționăm că de acest ajutor material pot beneficia doar rudele de gradul I: soțiile nerecăsătorite sau părinții participantului decedat în cazul cînd acesta nu a fost căsătorit. Totodată  au fost examinate 16 cereri pentru acordarea ajutorului material a beneficiarilor cu cele mai grave probleme de sănătate și cu sitație materială precară cum ar fi: maladii oncologice, tuberculoza, intervenții chirurgicale.
  • Tatiana Ivanov - specialist principal pentru administrarea ajutorului social şi-a desfăşurat activitatea conform planului propus şi anume:
  1. Implementarea legii nr.133 din 13.06.2008 cu privire la ajutorul social:
  • Verificarea cererilor şi a actelor necesare pentru acordarea ajutorului social;
  • Procesarea cererilor de acodare a ajutorului social;
  • Elaborarea deciziilor privind acordarea/refuzul ajutorului social;
  • Întocmirea dosarelor solicitanţilor de ajutor social;
  • Elaborarea listelor de plată a ajutorului social şi transmiterea acestora la CTAS;
  1. Monitorizarea ajutorului social:
  • Numărul cererilor procesate lunar (cereri pozitive, negative sau pozitive doar pentru perioada rece a anului, active şi inactive);
  • Numărul de beneficiari de ajutor social şi suma alocată acestora pe localităţi;
  1. Evaluarea beneficiarilor de ajutor social și ajutor pentru perioada rece a anului:
  • Ce categorii de cetăţeni sunt beneficiari de ajutor social;
  • Care categorii de persoane devin dependenţi de această prestaţie:
  1. Audienţa cetăţenilor, evaluarea cazului,  referirea lor către  serviciile specializate.
  2. Instruirea asistenților sociali comunitari  în domeniul ajutorului social;
  3. Vizite de lucru în teritoriu.
  4. Transparenţa activităţii

 Pntru realizarea planului stabilit s-au întreprins următoarele măsuri:

  • Verificarea și procesarea cererilor pentru acordarea ajutorului social - 140 cereri verificate și procesate  prin intermediul programului SIAAS, dintre care 126 cereri au fost cu statut spre plată  și 19 cereri cu refuz. Motivul refuzului ajutorului social/ajutorului pentru perioada rece a anului  la aceste 19 cereri s-a dovedit a fi depășirea venitului și indicatorilor de bunăstare;

Ajutorul social  și  ajutorul pentru perioada rece a anului pe luna februarie a fost repartizat pe localități în felul următor:

FEBRUARIE

Ajutorul social

Ajutorul pentru perioada rece a anului

Localitatea

beneficiari

suma totală(lei)

beneficiari

suma totală(lei)

Cocieri

42

44723

62

19530

Vasilevca

5

5764

5

1575

Corjova

6

9017

6

1890

Coșnița

33

29630

49

15435

Pohrebea

3

3546

7

2205

Doroțcaia

18

23519

31

9765

Holercani

18

14554

74

23310

Marcăuți

31

29805

62

19530

Molovata

44

34392

119

37485

Molovata Nouă

61

76700

86

27090

Vasilevca

1

872

2

630

Oxentea

70

83864

137

43155

Pîrîta

17

22283

22

6930

Ustea

121

84239

270

85050

TOTAL

470

462908

932

293580

 
  • Elaborarea deciziilor privind acordarea/refuzul ajutorului social – 140 decizii;

Informarea beneficiarilor despre decizia luată, privind acordarea sau refuzul ajutorului social și ajutorului pentru perioada rece a anului – 140 beneficiari.

  • Întocmirea dosarelor solicitanților de ajutor social - 140 dosare;
  • Elaborarea Ordinelor de acordare și stopare a ajutorului social și ajutorului pentru perioada rece a anului – 3  Ordine  ( Ordin de acordare AS; Ordin de acordare APRA și Ordin de stopare  AS/APRA);
  • Audiența cetățenilor – 19 cetățeni;
  • Examinarea petițiilor  – 1 petiție;
  • Asigură transparența informației –  1 articol publicat;
  • Vizite de lucru în teritoriu – 1 vizită

05.02.2015  -  prezentarea listelor de plată la Casa teritorială de asigurări sociale (CTAS) și a actelor necesare a solicitanților de ajutor social fără CPAS, pentru acordarea lor – 5 persoane; verificarea registrelor de ajutor social a ASC din localitățile Cocieri, Molovata Nouă și Corjova și consultarea acestora cu privire la dificultățile întîlnite cu privire la ajutorul social;

Instruirea asistenților sociali comunitari  în domeniul ajutorului social  - o instruire  în grup.

În urma evaluării familiei solicitanților de ajutor social ce au depus cerera pe parcursul lunii februarie curent, s-a constatat urmatoarele categorii de familii:

familii cu copii – 159;

familii cu invalizi – 42;

familii cu pensionari – 44;

familii cu șomeri – 81;

familii cu angajați în cîmpul muncii – 11;

membrii din familii ce sînt plecați la muncă peste hotare – 11.

  • Serviciul asistență socială comunitară – Tatiana Lișman șef Serviciu
  • Audiența cetățenilor pe diferite probleme – 689
  • Acte de cercetare a condițiilor de trai la domiciliu –65
  • Vizite la domiciliu  -110
  • Menegmente de caz referite spre alte servicii - 2
  • Managiment de caz deschis - 12
  • Management de caz soluționate și închise – 5
  • Menegmente de caz în lucru -31
  • Nr.ședinților pentru ocrotirea dreptului copilului – 4
  • Nr.ședințelor multidisciplinare – 16
  • Supervizare colectivă lunară -1

            Pe parcursul lunii februarie de catre asistenții sociali au mai fost  pregătite  informațiile cu privire la,, tabel de raportare anuală privind cazurile de violență in familie înregistrate în domeniul social,,   ,, informație privitor la ajutorul umanitar din Romănia,,  ,,informație privitor la familiile participanților decedați în lupta din Afganistan și familiilor participanților decedați  în conflictul armat de pe Nistru.

  • Securitatea informațională (Alexandru Stasev- inginer securitate informațională):
  • Instalarea sistemului de operare windows pentru 2 calculatoare;
  • Încărcarea cartușelor -9;
  • Profilaxia sistemului informațional;

 

Zinaida  Stasev- șef Secție prestații sociale, 

Direcția asistență socială și protecția familiei

Vizualizari: 470 | Adaugat de: das | Raging: 5.0/1
Total comentarii : 0
avatar